Гастрономічний туризм, як інструмент розвитку сільських територій та малих міст
17 серпня в актовій залі Бучанської райдержадміністрації відбувся семінар-тренінг “Гастрономічний туризм, як інструмент розвитку сільських територій та малих міст”.
Захід відкрили голова Бучанської райдержадміністрації Микола Ляшенко, начальник управління туризму Київської облдержадміністрації Анна Куценко та доцент кафедри географії України Київського національного університету імені Т.Г.Шевченка, президент ГС “Національна еногастрономічна туристична мережа “Дороги вина та смаку України”, провідний експерт проєкту “Розбудова та просування “Дороги вина та смаку Київщини” Олена Мотузенко.
Що таке “Дорога вина та смаку”?
Це перш за все організовані туристичні маршрути регіонального значення, які об'єднують в собі виробників продукції з потенціалом традиційності та географічного зазначення.
Географічне зазначення означає, що той чи інший продукт дійсно пов'язаний з територією та її особливостями, культурою, історією, тобто традиція його виробництва зберігається дуже багато років. І такі географічно зазначені сертифікації можуть захистити нашу продукцію, адже Україна межує з багатьма іншими країнами, вона є мультинаціональною, і тому необхідно відстоювати інтелектуальну власність по відношенню до традиційних продуктів.
В основі “Доріг вина та смаку” лежить об'єднання виробників перш за все, але також у складі “доріг” пропонується долучення різних агентів, які будуть сприяти комплексно-туристичній та еногастрономічній пропозиції.
“Ено”гастрономічній — оскільки на першу позицію виходить вино (продукція виноробства), а потім гастрономія, адже так формувався світовий бренд, тому “Дорога вина і смаку” це вже є світовий бренд, і якщо Україна його розвиває, то він має бути впізнаваним на рівні інших країн світу брендом, який залучений до виду туризму.
Об'єднання виробників — це самоорганізація малого, мікро та середнього бізнесу. Це не означає що великий бізнес не бере участі у “дорогах”, але фокус зосереджений саме на підтримці малих виробників традиційної продукції та напоїв.
В рамках реалізації проєкту надається підтримка саме організаціям, які вже організовані в групи, тому кожна “дорога смаку” має мати організацію управителя — громадську спілку, яка об'єднує і вироробників, і дотичні бізнеси: готельєрів, ресторани, транспорті компанії, туристичних операторів, музеї, медіа-холдинги. Тобто, це той альянс, який буде допомагати об'єднувати ресурси, що допоможуть активно створювати гастрономічний продукт і його просувати. Освітньо-наукові заклади, які займаються харчовою безпекою також є партнерами проєкту, за рахунок своїх ресурсів надаватиметься супровід зазначеним громадським спілкам.
Також окремим аспектом вдалого впровадження “Дороги вина та смаку” є активна увага для представників туристичного бізнесу, тому що в основі “дороги” є створення туристичного продукту і його просування, для чого потрібні агенти — туристичні оператори, гіди, туристично-інформаційні центри.
Сьогодні Україна як самобутня країна дає світу безпрецедентний приклад, як за дуже короткий строк, тільки за рахунок імплементації інновацій, консолідації бізнесу, громад, регіональної влади та громадських організацій, в період всього лише 3-х років, зайти в розбудову національної системи регіональних гастрономічних маршрутів.
Цей процес в Європі складав дуже довгий проміжок часу, зокрема в Італії — мецці гастрономічних турів, період розвитку таких маршрутів склав 50 років.
Одним з прикладів стрімкої активізації даного проєкту в Україні є Дніпропетровщина, регіон з глибоко індустріальною історією, який поряд з індустріальним напрямком туризму активно розпочав розвивати гастрономічний напрямок. Це говорить про те, що в Україні кожна територія (регіон) має потенціал для розвитку свого особливого гастрономічного туризму.
Київщина відноситься до тих регіонів, які вже увійшли у фазу розвитку гастрономічного напрямку туризму, оскільки завдяки Київській облдержадміністрації маємо безпрецедентний випадок, коли дійсно іде потужна підтримка. Це говорить про те, що ми зможемо успішно вибудувати ту необхідну модель державно-приватного партнерства в цьому напрямку, тому і терміни розвитку “Дороги вина і смаку” поставлені дуже амбіційні — до нового року потрібно презентувати таку “дорогу” створену на теренах Київщини. Тим паче, Київщина має серйозний гастрономічний потенціал і наразі вже й енологічний теж. Вино і достойні виробники вина в нас є!
У ході заходу були представлені відео-презентації:
- “Промоція Доріг вина та смаку України”, Валерії Бондаренко, генерального директора ГС “Національна еногастрономічна туристична мережа “Дороги вина та смаку України”;
- “Крафтові виробники як Амбасадори “чистої, чесної та корисної їжі”, Юлії Пітенко, лідера Слоу Фуд Україна та інших.
Також у форматі онлайн-зв'язку досвідом Італії у створенні винно-гастрономічних турів поділився пан Саверіо Савіо, керівник проєкту ЄС “Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні” (217-2021).
І на завершення, учасники семінару-тренінгу мали можливість продегустувати медові вина “Сікера” від власника компанії “Медовий спас” Сергія Липко, як потенційного учасника “Дороги вина та смаку Київщини”.
З виступу Олени Мотузенко
Детальніше про проєкт: https://www.facebook.com/WineTastyUkraine