Відбулася нарада з питань реалізації ветеранської політики та соціального захисту населення у Бучанському районі
01 липня відбулася нарада з питань реалізації ветеранської політики та соціального захисту населення у Бучанському районі у якій взяли участь заступник голови Київської обласної державної адміністрації Іван Добровольський, директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Ігор Мещан, т. в. о. начальника Управління ветеранської політики облдержадміністрації Тетяна Шпакова, начальник Управління молоді та спорту облдержадміністрації Андрій Михальчук, заступник голови Бучанської районної державної адміністрації Євген Рибалко, керівники/представники профільних структурних підрозділів райдержадміністрації, Гостомельської селищної військової адміністрації, сільських, селищних, міських рад району.
«Ніщо не буте таким як було раніше, війна змінила все. І сьогодні кожен з нас вчиться жити в нових реаліях. Тому потрібно бути уважними до потреб військових, їхніх родин. Ми спільно маємо навчитися комунікувати один з одним, дослухатися до потреб або зауважень та шукати шляхи їхнього вирішення», - зазначив Іван Добровольський.
Також заступник голови облдержадміністрації закцентував свою увагу на необхідності віднайдення механізму збереження працівників управлінь з питань соціального захисту населення на місцях, у зв’язку з реформуванням системи надання соціальних допомог (виплат) і долучити їх до новоутворених підрозділів, спрямованих на роботу з ветеранським напрямком, які потребуватимуть фахових працівників, з відповідним досвідом у даній сфері.
Адже пласт роботи, що передбачає безпосередню комунікацію з військовими та їхніми сім’ями, об’єднує в собі безліч елементів – це призначення пільг, виплати допомог, супровід, надання медичних та освітніх послуг, реабілітаційні заходи психологічні та фізичні, протезування, правовий захист, ментальне здоров’я, інтеграція у цивільне життя з отриманням додаткових знань та навичок і безліч іншого.
Щодо нормативно-правових нововведень Ігор Мещан зазначив, що з 01 липня набувають чинності зміни до законодавства, відповідно до якого Пенсійний фонд України розширює свої повноваження у сфері надання соціальних послуг, і таким чином призначатиме та виплачуватиме низку державних соціальних допомог, які раніше перебували у віданні підрозділів з питань соціальної політики у районах.
Крім того, з 01 липня вступає в дію Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про соціальні послуги” щодо удосконалення порядку надання соціальних послуг”. Новий закон чітко визначає відповідальність за порушення законодавства у сфері соціальних послуг. Тобто, особи, винні у порушенні законодавства про соціальні послуги, несуть цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законами України. Порушення можуть стосуватися як надання послуг, так і їх оплати чи контролю за їх наданням. Таким чином, законодавчі зміни спрямовані на забезпечення захисту прав та інтересів отримувачів соціальних послуг, а також на підвищення прозорості та ефективності системи надання соціальних послуг.
У свою чергу, Тетяна Шпакова зупинилася на питаннях призначення та забезпечення фахівців із супроводу ветеранів, ведення обліку ветеранів, членів їхніх сімей, впровадження пілотного проєкту «Інституту помічника ветерана», встановлення статусів учасника бойових дій, ветерана війни, члена сім'ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України тощо.
Окремо було обговорено стан виконання програми «Ветеранський спорт» у громадах, яка передбачає щоквартальну фінансову підтримку для ветеранів, ветеранок та учасників бойових дій з інвалідністю, яка є цілеспрямованої для занять спортом, зокрема відвідування тренажерних залів, басейнів та інших спортивних закладів, з метою підтримки/відновлення фізичного здоров'я.
Слід зауважити, що психологічна підтримка, реабілітація та створення сприятливого середовища є критично важливими для реінтеграції наших ветеранів та ветеранок у суспільство. І основний аспект – це комунікація, це наша взаємодія, відкритість і чесність у спілкуванні за принципом «чую – розумію – знаю як допомогти або дізнаюся як це зробити». Лише у слухаючому і уважному ставленні один до одного, ми зможемо досягти реальних результатів та вивести сферу надання ветеранських послуг на належний рівень.